Translate

Κυριακή 7 Ιανουαρίου 2024

Αναπτύξτε τις προπονητικές σας ικανότητες-Σύνθημα



Ικανότητες όπως η παροχή αποτελεσματικών συνθημάτων στους παίκτες θα σας βοηθήσουν να ανεβείτε επίπεδο στο παιχνίδι της προπονητικής. Αναπτύξτε τις δυνάμεις σας για μεγάλα αποτελέσματα.

Σημείωση: Αυτή η ανάρτηση είναι η τέταρτη καταχώρηση σε μια σειρά σχετικά με τις "ικανότητες" που μπορούν να προσθέσουν οι προπονητές για να ανέβουν επίπεδο στο επάγγελμα του προπονητή. 

Προηγούμενες καταχωρίσεις: 

Προπονητική ικανότητα: Δημιουργία ασκήσεων
Προπονητική ικανότητα: Απλοποίηση  
Προπονητική ικανότητα: Πνευματική Δύναμη

Στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, ένας επιδέξιος παίκτης κερδίζει "υπερδυνάμεις" που τον βοηθούν να προχωρήσει σε υψηλότερα επίπεδα στο παιχνίδι. Μέσω του επιδέξιου παιχνιδιού και της εμπειρίας, ο χαρακτήρας στο παιχνίδι κερδίζει όραση ακτίνων Χ ή κάποια μορφή προηγμένου οπλισμού.


Αυτές είναι οι υπερδυνάμεις που δίνουν στον χαρακτήρα ένα πλεονέκτημα έναντι των εχθρών του και τον βοηθούν να φτάσει σε βαθύτερα επίπεδα του παιχνιδιού. Παίξτε καλά το παιχνίδι και ο χαρακτήρας κερδίζει αρκετές υπερδυνάμεις ώστε να είναι σχεδόν ανίκητος.

Στον κόσμο της προπονητικής υπάρχουν υπερδυνάμεις - κερδισμένες δεξιότητες που χρειάζεται ένας προπονητής για να γίνει παίκτης επιπέδου μάστερ στο παιχνίδι της προπονητικής. Αυτή η σειρά θα αφορά αυτές τις υπερδυνάμεις. Η λέξη-κλειδί εδώ είναι κερδισμένη, και το να κερδίζεις περιλαμβάνει να κάνεις λάθη, να διορθώνεις και να μαθαίνεις μέχρι οι υπερδυνάμεις να γίνουν δικές σου.


Το λέγειν


Υπάρχει ένα προπονητικό εργαλείο πιο ισχυρό από κάθε άσκηση που μπορείτε να επινοήσετε, από κάθε διάγραμμα που μπορείτε να κατεβάσετε ή από κάθε άμυνα που μπορείτε να αναλύσετε και αυτό το εργαλείο είναι η γλώσσα. Πιο συγκεκριμένα, η χρήση της γλώσσας για τη δημιουργία " αυτοκόλλητων" προπονητικών συμβουλών.

Η δύναμη των συνθημάτων και η χρήσης της γλώσσας επηρεάζει καλύτερα τη μάθηση και την απόδοση κατά την προπόνηση των αθλητών.

Ακολουθούν ορισμένα σημεία που μπορείτε να προσθέσετε για να αρχίσετε να αναπτύσσετε το λέγειν σε επίπεδο υπερδύναμης.


Εσωτερικές ενδείξεις έναντι εξωτερικών ενδείξεων και αναλογίες


Πολύ συχνά οι προπονητές διδάσκουν τους παίκτες χρησιμοποιώντας εσωτερικές ενδείξεις. Η έρευνα δείχνει ότι τα εξωτερικά στοιχεία είναι πιο ισχυρά. Ποια είναι η διαφορά;

Όταν χρησιμοποιούνται εσωτερικές υποδείξεις, ο προπονητής υποδεικνύει στον αθλητή αναφερόμενος σε μέρη του σώματος. Συχνά χρησιμοποιεί οδηγίες που αφορούν τα άκρα ή τις αρθρώσεις που είναι ενεργά στην κίνηση.

"Τεντώστε περισσότερο τον δεξιό αγκώνα σας".

"Λυγίστε τα γόνατά σας λίγο πιο βαθιά".

"Το αριστερό σου ισχίο πρέπει να ανοίξει περισσότερο".

Οι οδηγίες είναι πλούσιες σε μέρη του σώματος (γόνατο, αγκώνας, γοφοί, κεφάλι, πόδι) και κατευθύνσεις (δεξιά, αριστερά, πάνω, κάτω, κάτω). Η εστίαση των υποδείξεων είναι εσωτερική ή "μέσα" στο σώμα του αθλητή.

Οι έρευνες δείχνουν ότι αυτές είναι οι λιγότερο αποτελεσματικές υποδείξεις, αν και έχουν το χρόνο και τον τόπο τους. Είναι δύσκολο για τους αθλητές να συντονιστούν. Ωστόσο, αν καταγράφατε μια προπόνηση, αυτά είναι πιθανότατα τα περισσότερα από τα συνθήματα που ακούγονται.



Οι εξωτερικές υποδείξεις είναι ισχυρότερες και αποτελεσματικότερες, αλλά λιγότερο πλούσιες σε τεχνικές λεπτομέρειες. Ένα σύνθημα δίνεται χωρίς να επικεντρώνεται τόσο πολύ στο "πώς". Η εστίαση γίνεται αντίθετα στο επιθυμητό αποτέλεσμα.

"Πιέστε από το έδαφος".

"Πετάξτε τα χέρια σας στον ουρανό".

"Σπρώξτε από το έδαφος όσο πιο δυνατά και γρήγορα μπορείτε".

Ενώ οι προπονητές μπορεί να δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι αυτές οι υποδείξεις χωρίς όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες είναι ανώτερες, η έρευνα δείχνει ότι είναι. Παρέχετε το εξωτερικό σύνθημα και ο αθλητής επιλέγει ένα κινητικό μοτίβο που αισθάνεται ότι επιτελεί το έργο που απαιτεί το σύνθημα. Η τελευταία ιδέα που βάζουμε στο μυαλό του αθλητή μας πριν κινηθεί πρέπει να είναι ένα εξωτερικό σύνθημα.

Ο βασιλιάς των ενδείξεων είναι η αναλογία.




Μια αναλογία δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια σύγκριση μεταξύ του κάτι που μας είναι οικείο και σε κάτι που δεν μας είναι οικείο. Ένας προπονητής χρησιμοποιεί μια αναλογία που ίσως και να αγγίζει κάτι εκτός του αθλήματος για να συγκρίνει μια κίνηση ή μια ιδέα που μαθαίνει ο αθλητής με κάτι που είναι ήδη εξοικειωμένος.

Θα μπορούσατε να μιλάτε για το "δεξί ισχίο" και τον "αριστερό αγκώνα", ενώ ο αθλητής αγωνίζεται, ή να σκεφτείτε μια χρήσιμη αναλογία και να του ανάψετε αμέσως ένα λαμπάκι. Ακούστε για τη χρήση λέξεων όπως "σαν" ή "όπως".

"Το πρώτο σου βήμα είναι σαν έναν δρομέα που κλέβει πριν την εκκίνηση".

"Περάστε μέσα από τον χώρο αδύνατος σαν να γλιστράτε μέσα από τις πόρτες του ασανσέρ καθώς κλείνουν".

"Δείξε μου μια στάση σαν του πυγμάχου."

Οι διαφορετικοί τύποι αναλογίας πρέπει να εξηγούνται - με βάση το σενάριο, με βάση τους περιορισμούς και με βάση το αντικείμενο.


Αναπτύξτε τις ικανότητές σας


Υπάρχουν λεπτομέρειες που δείχνουν την ανατομία ενός συνθήματος, συμβουλές για το πότε να δίνετε συνθήματα, το μήκος των συνθημάτων (υπόδειξη: σύντομο!) και ο ρόλος της προσοχής στη μάθηση.

Το συμπέρασμα είναι ότι η αποτελεσματική διδασκαλία έχει σημασία και η αποτελεσματική διδασκαλία αρχίζει με την αποτελεσματική παροχή συνθημάτων. Υπό αυτή την έννοια, η αποτελεσματική καθοδήγηση είναι μια προπονητική υπερδύναμη.

















 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου