Προτού οποιοσδήποτε προπονητής ασχοληθεί με σύνθετα πράγματα θα πρέπει να τονίσει και να εξασκήσει τις βασικές αρχές του αθλήματος του μπάσκετ. Αυτή είναι η βάση που θα οδηγήσει σε μελλοντικές επιτυχίες. Είναι πάρα πολύ σημαντικό ο προπονητής να συγχρονίσει τη διδασκαλία του στον τομέα αυτό με τον τρόπο επιλογής του παιχνιδιού που έχει διαλέξει μέσα στο μυαλό του.
Οι ομάδες οι οποίες προπονούνται πολύ επάνω σε αυτές τις δεξιότητες συνήθως έχουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις ικανότητες τους. Αυτή η εμπιστοσύνη όμως θα οικοδομηθεί μόνο με τη σωστή παρουσίαση και την καλή προετοιμασία. Αν αυτό μπορέσει ο προπονητής να το περάσει στους παίκτες του τότε θα έχει κάνει μια καλή αρχή.
Ο τρόπος διδαχής των βασικών δεξιοτήτων
Η διδαχή δεν έχει να κάνει μόνο με την παρουσίαση των δεξιοτήτων αλλά και με την ψυχολογία των παικτών. Για να διδάξεις ένα συγκεκριμένο αντικείμενο δεν θα πρέπει να ξεφεύγεις από τους νόμους της μάθησης.
1.Ο προπονητής πρέπει να ζητάει αυστηρή προσοχή.
2.Η πρώτη άσκηση θεωρίας μιας δεξιότητας θα πρέπει να είναι απλή και μη ανταγωνιστική. Μόνο μετά την εκμάθηση της μηχανικής της δεξιότητας ο προπονητής μπορεί να ζητήσει την εκτέλεση της σε αγωνιστικές συνθήκες ώστε να ωφεληθεί ολόκληρη η ομάδα.
3.Ο προπονητής και οι πιο έμπειροι παίκτες θα πρέπει να δείξουν την άσκηση πρώτη φορά, σε αργή κίνηση στην αρχή και αργότερα σε κανονική. Η καλή επίδειξη μιας τεχνικής μπορεί να δώσει στην ομάδα μια ομοιόμορφη εικόνα για το τι είναι σημαντικό. Η βασική αθλητική αρχή λέει πως ένας προπονητής δεν πρέπει να αγνοεί το αντικείμενο που διδάσκει. Πρέπει να είναι ικανός ώστε να μπορεί να αποδείξει αν χρειαστεί για το τι πρέπει να γίνει και γιατί.
4.Ο προπονητής θα πρέπει να είναι απλός και κατανοητός στη διδασκαλία του. Έτσι οι παίκτες θα μπορούν να καταλάβουν το σκοπό και τη σημασία μιας δεξιότητας.
5.Είναι πολύ βασικό στην αρχή να επιμείνει στη σωστή μορφή και στα βασικά συστατικά της δεξιότητας και αργότερα να τονίσει την ταχύτητα.
6.Αν η ομάδα έχει αρκετά μεγάλο ρόστερ ο προπονητής θα πρέπει να διαιρέσει τους παίκτες σε μικρές ομάδες βάζοντας έναν έμπειρο παίκτη να ενεργεί σαν προπονητής. Ο ρόλος αυτός για ένα παίκτη αναπτύσσει την υπευθυνότητα και το ηγετικό στοιχείο. Ο προπονητής μπορεί να παρατηρεί και να επεμβαίνει επάνω σε παίκτες που χρειάζονται βοήθεια.
7.Ο προπονητής μπορεί να χρησιμοποιήσει τη μέθοδο της επιμέρους διαίρεσης κατά την οποία τονίζει ένα δυο βασικά σημεία κάθε φορά. Η συνέχεια του τονισμού των βασικών σημείων και η πρόοδος εξαρτάται από το πόσο η ομάδα εμβαθύνει στην κατανόηση της δεξιότητας. Η επανάληψη πρέπει να είναι μέσα στο πρόγραμμα μέχρι οι παίκτες να τελειοποιηθούν. Οι παίκτες μαθαίνουν καλύτερα όταν ελέγχονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Είναι πολύ σημαντικό σε κάθε προπόνηση να υπάρχει ένα save point το οποίο ο παίκτης πρέπει να προσπαθήσει να το κατακτήσει.
8.Οι παίκτες δεν πρέπει να προπονούνται για πάρα πολύ ώρα επάνω σε κάτι συγκεκριμένο. Αυτό μετριάζει τον ενθουσιασμό τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου