Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ
Οι λεπτομέρειες μετρούν
Σε κανέναν
παίκτη δεν αρέσει να ακούει ότι δεν είναι καλός.Ακόμα και οι άνθρωποι που λένε
για κάποιους ότι είναι σπουδαίοι παραδέχονται ότι σε μερικούς τομείς κατά τη
διάρκεια του παιχνιδιού αποτυγχάνουν να κάνουν ζωτικής σημασίας πράγματα.
Οι παίκτες
δεν μπορούν να ανησυχήσουν για πράγματα που δεν γνωρίζουν.Σε ένα παιχνίδι που
μπορούν να σκοράρουν 15-20 πόντους θα γυρίσουν στο σπίτι τους έχοντας την
εντύπωση ότι έπαιξαν καλά.Ακόμα κι έτσι όμως ίσως να μην έχουν φτάσει στο
σημείο να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του προπονητή τους.Το να βάλει κάποιος
παίκτης μερικά jump shoot,lay-ups,να μαζέψει μερικά ριμπάουντ και να σκοράρει εννέα
πόντους δεν σημαίνει αυτόματα ότι αυτός ο παίκτης είναι καλός.Μπορεί να είναι
μπορεί και όχι.
Σίγουρα
πολλοί θα έχουν ακούσει προπονητές οι οποίοι φωνάζουν όλη την ώρα να δώσουν
σημασία στις λεπτομέρειες.
Αυτό που
προσπαθούν να πουν στους αθλητές τους είναι ότι πολλά μικρά πράγματα και
παράγοντες μπορούν να καθορίσουν αν αυτός ο αθλητής μπορεί να παίξει μπάσκετ η
όχι.Ακόμα και στις άσχημες βραδιές από άποψη σκορ αν κάποιος παίκτης μπορεί να
εφαρμόσει τις λεπτομέρειες ίσως αποδειχθεί πολύτιμος.
Ένας καλός
παίκτης πρέπει να:
1.Δυσκολεύει
την αντίπαλη ομάδα να σκοράρει.Δεν σημαίνει φυσικά ότι αν σκοράρει σταματάει να
είναι καλός.Απλά δυσκολεύει τις προσπάθειες των αντιπάλων.
2.Βοηθάει
τους συμπαίκτες του στον αμυντικό τομέα.
3.Βοηθάει
τους συμπαίκτες του στον επιθετικό τομέα.
4.Συνεισφέρει
στην ομάδα του με οποιοδήποτε τρόπο που ένας μέτριος παίκτης η φίλαθλος ίσως να μην καταλάβει ποτέ.
Οι
περισσότεροι προπονητές γνωρίζουν πως μπορούν να κάνουν έναν παίκτη καλό.Δεν
μπορεί όμως ο παίκτης να περιμένει βελτίωση από την πρώτη μέρα.Η προπόνηση
είναι το εργαλείο που βελτιώνει τον παίκτη και η επανάληψη εκείνο που τον
τελειοποιεί.Θα πρέπει να προπονείται τόσο πολύ ώστε αυτό να γίνει συνήθεια και
δεύτερη φύση του.
Ο παίκτης πρέπει να δίνει τον
καλύτερο εαυτό του κάθε στιγμή
Χωρίς αρχικά
να ανησυχεί για την τεχνική του θα πρέπει να ρωτά τον εαυτό του κάθε στιγμή αν
μπορεί να πάει παραπέρα.
Αν υπάρχει
χρηματικό κίνητρο τότε η προσπάθεια έχει περισσότερες πιθανότητες να
πετύχει.Πολλές φορές όμως δεν υπάρχει αυτό το κίνητρο και ο παίκτης δεν δίνει
το 100% των δυνατοτήτων του.Δεν γίνεται να υπάρχει πάντα ένα χρηματικό κίνητρο
για να παίζει ο παίκτης.Αυτό είναι κακός σύμβουλος της εξέλιξης του.Δεν θα
γίνει καλύτερος και δεν μπορεί να γίνει καλύτερος με το χρηματικό έπαθλο.
Δικαιολογία για την έλλειψη
προσπάθειας
Ένας
προπονητής μπορεί να παρακολουθήσει το παιχνίδι ενός παίκτη που σκόραρε 20
πόντους και να του επισημάνει 20 πράγματα που δεν έκανε..Ποια θα είναι η
δικαιολογία του παίκτη που εν γνώσει του δεν έκανε αυτά που έπρεπε;
Οι περισσότεροι προπονητές γνωρίζουν
πως η ομάδα τους μπορεί να φτάσει στη
νίκη
Μια ομάδα με
πνεύμα νικητή πρέπει να είναι απόλυτα εξοικειωμένη με τις βασικές αρχές του
αθλήματος και να παίζει σαν ομάδα.Μια ολόκληρη χρονιά στο μπάσκετ είναι πολύ
δύσκολη τόσο για τον προπονητή όσο και για τον παίκτη.Παρά το γεγονός ότι η
περίοδος είναι μακρά δεν υπάρχει αρκετός χρόνος για τον προπονητή να διδάξει
όλα εκείνα τα πράγματα που πρέπει να γνωρίζει ένας καλός παίκτης.
Μερικές
φορές υπάρχει η ανάγκη να τονιστούν κάποια σημεία.Δεν μπορεί όμως ένας
προπονητής να τονίσει όλα εκείνα τα μικρά πράγματα στα οποία πρέπει να δοθεί
έμφαση.Κατά τη διάρκεια μια σκληρής προπόνησης ένας παίκτης αντιμετωπίζει ήδη
θέματα με το πώς θα αντιμετωπίσει η θα παίξει σε τέτοιες καταστάσεις πόσο
μάλλον να απορροφήσει όλες αυτές τις λεπτομέρειες.Υπάρχουν πολλά πράγματα που
πρέπει να μάθει.Πράγματα όμως που ένας προπονητής ίσως να μην έχει ποτέ το
χρόνο να τα τονίσει.Αυτός είναι και ο λόγος που η δουλειά που γίνεται το
καλοκαίρι είναι εξαιρετικά σημαντική.Είναι η προσέγγιση στα βασικά του
αθλήματος που μπορούν να τονιστούν ξανά και ξανά.Είναι η περίοδος που ένας
παίκτης πρέπει να δουλέψει ώστε η προσπάθεια του χειμώνα να αποφέρει καρπούς.
Η διαφορά της φιλοσοφίας
Στο
καλοκαιρινό πρόγραμμα φυσικά θα υπάρξουν πολλοί προπονητές που θα έχουν
διαφορετική άποψη από τη δική σας.Άλλοι θα το βλέπουν ίσως και από διαφορετική
οπτική γωνία. Σε γενικές γραμμές όλες αυτές οι μικρο διαφωνίες είναι
αποδεκτές.Το βασικό είναι ο παίκτης να κάνει αυτό που τον συμβουλεύει ο
προπονητής του.
Υπάρχουν
πολλοί τρόποι με τους οποίους κάποιος μπορεί να σημειώσει καλάθι η να
σταματήσει έναν αντίπαλο του.Επίσης υπάρχουν πολλοί τρόποι οι οποίοι επιφέρουν
το ίδιο αποτέλεσμα.Είναι πολύ σημαντικό ο προπονητής να μπορεί να διδάξει αυτές
τις βασικές αρχές και να βλέπει τους παίκτες του να τις χρησιμοποιούν μέσα στο
παιχνίδι.
Ο προπονητής έχει πάντα δίκιο
Η άποψη μου
είναι ότι δεν έχει πάντα δίκιο.Όμως ο παίκτης πρέπει να προσαρμόζεται με τα
θέλω του προπονητή και να κάνει κάθε πράξη με τον τρόπο που το θέλει.Πολλές
φορές ο παίκτης πρέπει να είναι ευγνώμων για όλα αυτά που διδάχθηκε.Σε ένα
παιχνίδι γίνονται όλα τόσο πολύ γρήγορα που ακόμα και ο προπονητής αδυνατεί να
τα παρατηρήσει όλα.Εκείνο όμως που είναι φανερά ορατό είναι η ετοιμότητα και ο
βαθμός αντίληψης στον οποίο έχει φτάσει ο παίκτης.
Είναι υψίστης
σημασίας ο παίκτης να διδάσκεται γύρω από δυο άξονες.Να ακολουθεί πιστά αυτά
που διδάσκεται και δεύτερον να ακούει τον προπονητή του.Ακόμα κι αν αυτός που
είναι στον πάγκο δεν είναι και ο καλύτερος του κόσμου υπάρχουν περισσότερες
πιθανότητες για πέντε αθλητές που κάνουν μαζί το ίδιο λάθος πράγμα να έχουν
επιτυχία παρά αυτοί που κάνουν ότι θέλουν.
Για να
μπορέσει ένας παίκτης να γίνει καλός θα πρέπει να δουλεύει συνεχώς και να
βελτιώνει τις ατέλειες του.Μπορεί κανείς να μην πει σε κάποιον ότι είναι
φανταστικός παίκτης αλλά το σίγουρο είναι ότι θα ακούσει από τον προπονητή του
ότι τον υπολογίζει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου