του Μιχάλη Λάγκη |
Είναι δεδομένο πια ότι το μπάσκετ αποτελεί ένα από τα πιο συναρπαστικά αθλήματα στον πλανήτη.
Έχει μεγάλη προπονητική επιρροή,κυρίως στην Ευρώπη και μπορούν να χρησιμοποιηθούν χιλιάδες κανόνες που μπορούν να χρησιμεύσουν ώστε να μάθει κανείς το σωστό τρόπο παιχνιδιού.
Ένα από τα πρώτα βήματα είναι η εισαγωγή σε συγκεκριμένες, μεμονωμένες δεξιότητες η κομμάτια του παιχνιδιού προκειμένου να γίνει μελέτη των θέσεων αλλά και των κινήσεων μέσα σε προσαρμοσμένα χρονικά όρια.
Πρέπει οι παίκτες απαραίτητα να καθοδηγούνται από ένα προπονητή η σε κάθε περίπτωση από κάποιον παίκτη ο οποίος είναι πιο έμπειρος και γνωρίζει τις δεξιότητες του αθλήματος πολύ καλά.
Όταν θέλουμε να δείξουμε ένα συγκεκριμένο play η μια ολόκληρη επίθεση χρησιμοποιούμε πάντα τους πιο έμπειρους παίκτες που διαθέτουμε.
Aν αυτό δεν είναι εφικτό θα πρέπει να καταφύγετε στην λύση του video που αποτυπώνει με περισσότερη σαφήνεια τι προσπαθούμε να διδάξουμε και πως θα το πετύχουμε.
Είναι ζωτικής σημασίας οι παίκτες να έχουν μια καλή εικόνα του play η της επίθεσης που θα εκτελέσουν.
Μόλις οι παίκτες αποκτήσουν αυτή την πρώτη επαφή και έχουν μια πρώτη εικόνα για το τι πρέπει να κάνουν θα πρέπει να αρχίσουν να το εκτελούν.
Η εκτέλεση ξεκινάει αργά και βήμα-βήμα ώστε να εξασφαλίσουμε ότι οι παίκτες αποκτούν τις απαραίτητες τεχνικές και μηχανισμούς πριν από τη μετάβαση στο επόμενο στάδιο.
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνεται στην κίνηση των ποδιών διότι αποτελεί ενίοτε καθοριστικό παράγοντα της επιτυχίας σε επίπεδο ικανοτήτων.
Οι προπονητές γνωρίζουν στο πως πρέπει να μοιάζει ένα play η μια επίθεση,ποιες τεχνικές είναι απαραίτητες καθώς και ποιες δεν χρησιμεύουν καθόλου.
Σε αυτό το στάδιο οι παίκτες θα πρέπει να μάθουν να εκτελούν όλο και πιο γρήγορα.
Να μπουν δηλαδή σε ταχύτητα παιχνιδιού.
Για να επιτευχθεί αυτό χρησιμοποιούμε πολλές ασκήσεις που είναι σχεδιασμένες και δομημένες κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετούν το σκοπό που θέλουν οι προπονητές.
Αυτές οι ασκήσεις πρέπει να είναι έτσι σχεδιασμένες ώστε να μην χρειάζεται οι παίκτες να χρησιμοποιούν πολύ την σκέψη τους.
Όσο περισσότερο σκέφτονται τόσο πιο αργά εκτελούν!Το να εκτελέσεις γρήγορα χωρίς να κάνεις λάθη είναι αυτό που ξεχωρίζει το καλό από το καλύτερο.
Το επόμενο στάδιο της διδασκαλίας είναι η συνεχή επανάληψη (όταν διδάσκεται μια δεξιότητα).
Aν διδάσκεται ένα play η μια ολόκληρη επίθεση το επόμενο στάδιο είναι να ενώσετε δυο η περισσότερα μέρη μεταξύ τους με το συμμετοχή περισσότερων παικτών.
Αυτός ο συνδυασμός χρειάζεται ψυχική και σωματική ταχύτητα και ομαδικό πνεύμα για να είναι επιτυχημένος.
Το επόμενο βήμα θα είναι να προσθέσουμε την άμυνα στο παιχνίδι μας.Πολλοί προπονητές κάνουν ένα τραγικό λάθος.
Παραλείπουν όλα τα προηγούμενα βήματα και πηγαίνουν κατευθείαν σε αυτό.
Ο στόχος με την προσθήκη της άμυνας δεν είναι απλά να παίξουμε αλλά να εκτελέσουμε όλα τα επιμέρους στάδια σε συνδυασμό με το διάβασμα της άμυνας.
Το τελευταίο στάδιο εκμάθησης είναι να προσθέσουμε αυτό το καινούργιο κομμάτι που μάθαμε είτε στις ικανότητες μας,είτε στο παιχνίδι μας,είτε σε συγκεκριμένες καταστάσεις ενός αγώνα.
Αυτό επιτυγχάνεται καλύτερα σε παιχνίδια 5 εναντίον 5.
Αυτό το τελευταίο στάδιο εκμάθησης μην το αγνοείται ποτέ.
Υπάρχουν παίκτες που εκτελούν άψογα τις ασκήσεις αλλά έχουν μεγάλο πρόβλημα κατά την διάρκεια των παιχνιδιών.
Χρειάζεται συνεχής εξάσκηση και επανάληψη.
Ποτέ μην διστάζετε να κάνετε συχνές επαναλήψεις στους παίκτες.
Ανεξάρτητα σε ποιο επίπεδο βρίσκονται.
Μπορούν όλοι πάντα να εκτελέσουν ακόμα λίγο καλύτερα και ακόμα λίγο πιο γρήγορα.
Πολλοί παραλείπουν τα προηγούμενα στάδια και πάνε κατευθείαν στην άμυνα και πολλοί μένουνε στα προηγούμενα στάδια πάρα πολύ ή δεν διδάσκουν το κομμάτι που περιλαμβάνει και την άμυνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστό είναι αυτό..χρειάζεται μια λογική συνέχεια και επιμονή ειδικά στα κομμάτια που υπάρχει πρόβλημα.Οι παραλείψεις διογκώνουν το πρόβλημα γιατί όλα είναι αλυσίδα.
Διαγραφή